Panaszkezelés

Társaságunk a panaszkezelés során minden esetben az Ügyfelek jogos érdekeinek tiszteletben tartásával jár el, célunk, hogy a hozzánk érkező panaszokra – a lehetőségekhez mérten- gyorsan, de mindenképpen a jogszabályokban meghatározott határidőn belül, szakszerű választ adjunk, ami érdemben segít megoldani a felmerülő problémákat.

Panaszkezelési szabályzatunkat és a panaszkezelés során használható űrlapot, további tájékoztatókat itt talál:

 

PDF ikon Fogyasztói panaszbejelentés, űrlap

PDF ikon Pénzügyi panasz kezelésének és benyújtásának folyamata (MNB)

PDF ikon DHC panaszkezelési szabályzat 

Felügyeleti szerveink

 

Ha a panaszos fogyasztónak minősül:

  1. fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Bank (1122 Budapest, Krisztina krt. 6., levélcím: 1534 Budapest BKKP Pf. 777, telefon: 06-80-203-776, E-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu) előtt, ha:
  • a Társasághoz panaszt nyújtott be, de a panaszkezelési eljárás sikertelenül zárult;
  • a Társaság jogszerűtlenül, vagy megtévesztő módon járt el;
  • a jogsértés bekövetkezése óta még nem telt el 5 év;
  • kérelméhez csatolja a Társasághoz benyújtott panaszát és az arra kapott válasz másolatát;
  • kérelmét eredetiben aláírta és lakcímét közölte (meghatalmazott útján benyújtott panasz esetén a meghatalmazást is csatolni kell)

Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ eljárásának kezdeményezésére rendszeresített formanyomtatvány elérhetősége:

 https://www.mnb.hu/letoltes/150-fogyasztoi-kerelem-2.pdf

 

  1. fogyasztói jogvitával kapcsolatos ügyekben a Pénzügyi Békéltető Testület előtt kezdeményezhető eljárás.

A PBT elérhetőségei:

Levélcím: Pénzügyi Békéltető Testület H-1525 Budapest Pf.: 172.

Ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.

Telefon: +36-80-203-776

E-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu

 

 

Ha a panaszos nem minősül fogyasztónak, akkor

az illetékességgel rendelkező bírósághoz (helyi bírósági hatáskörben a Pesti Központi Kerületi Bíróság, 1055 Budapest, Markó u. 25., levélcím: 1887 Budapest, Pf. 28., telefon: +361-354-6057; magasabb szintű bírósági hatáskörben a a Fővárosi Törvényszék) benyújtott keresettel.

 

Nem pénzügyi szolgáltatási kérdésekben a területi Járási Hivatalok járnak el.

A területileg illetékes járási hivatalok keresése a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon lehetséges.

A járási hivatal által első fokon intézett ügyekben másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal (cím: 1052 Budapest, Városház utca 7.; telefonszám: 06-1-328-5812; 06-1-485-6957; 06-1-485-6926; e-mail cím: pest@pest.gov.hu) jár el.

 

 

További információk

 MNB pénzügyi panaszkezelés útmutatója:

https://www.mnb.hu/letoltes/penzugyi-panasz.pdf

MNB pénzügyi navigátor, fogyasztóvédelem:

https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem